fredag, juni 05, 2009

FREDAG

Fredagar är verkligen det bästa dagen på veckan. Speciellt när man fått massage :) Nu sitter jag och tar det lugnt. Ellen sover sin middagsnap och Andreas är och köper färg till bilen. En liten olycka som hände förra veckan. Jag backade in i en annan bil :( Men som tur är så har Andreas en jobbarkompis som kan hjälpa oss och fixa vår bil. Inte bra att stressa.

Men men nu är det glömt! Ny helg med en massa roliga saker. Ikväll ska vi till Marie och Johan som flyttat in i sitt nya hus. Imorgon är det nationaldagen och jag och Andreas har varit tillsammans i 5 år :)

På kvällen är det fotboll. Så blir god mat och en massa mys! Tror vi ska beställa mat från Pio. Mums :)

Hoppas ni får en mysig fredag!


3 kommentarer:

Linda sa...

Ni är lika fina som vanligt. Otur med bilen, men "turligt" med massage! Vilken lyx, jag längtar tills jag kan slänga mig ner i en frisärstol och sitta där flera timmar och bli fixad.

Jag har också upptäckt det där med pipmugg nyligen, det funkar hur bra som helst. Har gett lite välling de senaste kvällarna och det verkar gå bra. Jag fick aldrig Theo att ta flaska heller, men en pipmugg kan han suga på minsann! Tokiga unge... Han har numera 5 tänder i munnen så det tuggas en del på den också förståss. Tänkte även nu när det är sommar föreslå vattenmelon till Ellen (om ni inte redan har provat det). Theo är inte intresserad av någon mat alls förrutom just vattenmelon, han älskar att få en skiva att sitta och tugga på =)

Ha det gott!

kram

Anonym sa...

"frisör" ska det ju stå naturligtvis =)

Jenny sa...

Tack :) Visst var det lyxigt :) Hur går det med Theo? Kan du lämna han en längre stund? Det verkar funkar på Ellen på förmiddagen. Då kan Andreas ge henne lite välling (som hon dricker lite olika mycket) eller en halv banan. Jag ska faktiskt till frisören och färga håret på fredag. Ska bli så skönt att fixa det. Hoppas bara det funkar här hemma. Annars får det komma till frisören :)

Va skönt att pipmugg verkar funka för er med. Visst är de konstiga. Varför kan de inte bara ta vanlig flaska? ;)

Oj så många tänder han fått :) Ellen fått 1 och tror att det är en till påväg.

Vattenmelon var ett riktigt bra tips. Tack. Har gett Ellen gurka och det gillar hon så vattenmelon borde hon gilla :) Hon har börjat gilla banan med. Äter ½ till 1 om dagen.

Hoppas ni har en mysig lördagkväll! Kramar Jenny