onsdag, augusti 13, 2008

MVC

Det gick jättebra hos barnmorskan idag.

Pysen mår bara bra och växer som bara den :) Här kommer lite siffror:

SF: 27
Fosterljud: 142 (det är så coolt att höra, låter verkligen som en häst som galopperar :)
Blodtryck: 120/60

Därimot var järnvärdet fortfarande inte bra. Sist var det på 114 och denna gången på 115 och i vanliga fall brukade jag ha 137. Så nu ska jag äta två tabletter om dagen istället. Så får vi hoppas att det rätta till sig.

BM kunde känna att h¤n hade huvudet neråt men hade inte fixerat sig. Sen vara rumpan på sidan av navlen. Häftigt att hon kunde känna kroppsdelar :) Kan det inte vara november nuuuuu.....

Näää.. nu ska jag laga mat!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Åååh vad roligt! Vi ska dit onsdag nästa vecka. Längtar såååå! Blir så nyfiken på hur mycket MIN mage har vuxit sen sist! Kram

Jenny sa...

Jag förstår att du längtar :)Tror du magen har växt mkt? Vad hade du i SF sist?? Jag hade 21 sist och nu 27. Och det var 4 veckor i mellan. Men var två olika BM som tagit måttet. Min BM sa att den andra alltid brukar mäta lite mindre. Nog därför det är sådan skillnad, men ändå att det växer så mycket. Hur e din lille i magen?? Sparkar den mkt?? Hoppas allt är bra med dig! Kram

Jenny sa...

Hade 24 sist så vi får se vad det blir den här gången. Hoppas på lite större iaf och känns åtminstone som att den blivit större!

Ja, han sparkar och bufflar helt galet mycket. Hela magen står ut åt olika håll ibland! Din då?

Åh, det är så spännande det här! Och nu är det inte långt kvar heller! Härligt!

Kram

Jenny sa...

Klart att den blivit större. Men man tänker inte så mkt på det nu när den redan är stor, då ser man inte skillnaden på samma sätt som runt V20.

Min sparkar och busar som bara den med. Så mysigt och ligga och kolla på magen när det rör sig som bara den :)

Helt otroligt om mindre än 3 månader tills vi har våra busfrön här :)

Kramar