lördag, april 18, 2009

Klassfest

För nån månad sen fick jag en inbjudan till klassfest från nian. Det är en klassfest för alla niorna på Lagaholmskolan.
Har funderat länge på om jag skulle gå. Hade självklart varit jätteroligt och träffa alla. Är många som jag umgicks som man inte har nån anning vad de gör nu. Och hade varit kul och träffa dem.

Men har hela tiden varit orolig om jag kan lämna Ellen på kvällen eftersom hon INTE tar flaska och det är just nu bara jag som nattar henne på kvällen. Men har alltid tänk att det är klart det kommer gå det är inte förens i mitten av Maj. Men igår var det sista anmälningsdagen och just nu är läget det samma som innan. Ellen tar INTE flaska. Jag nattar henne. Så tror tyvärr inte det kommer vara nån skillnad den 16 maj. Och sen kändes det som det inte var jättemånga som skulle gå. Eller jag vet ju egentligen inte. Känns lite tråkigt. Men tyvärr så fick jag bestämma mig för att inte gå på klassfesten.

Men egentligen gör det inget. Jag hade inte haft roligt ändå om jag skulle sitta hemma och vara orolig för att det inte funkade med Ellen.

Varför kan min lilla prinsessa inte ta flaska? Eller äta gröten ordentligt så jag hade kunnat ge det istället vid vissa måltider. Visst äter hon gröten men inte tillräckligt så att hon blir mätt på det!

ELLEN kan du inte vara snäll mot mamma och ta flaskan.

Till något annat, idag ska vi gå till Norre Katts Park och fika på en filt. Ska bli jättemysigt. Vi väntar bara på att Ellen ska vakna. Imorse var hon vaken i 3½ timme innan hon somnade. Hon som brukar vara uppe ca 2 timmar sen brukar hon sova lite. Men inte idag. Man kan ju missa något roligt :) Så nu när hon väl sover kommer hon väl sova länge... Min älskade prinsessa!

Hoppas ni får en mysig lördag i det fina vädret!

2 kommentarer:

Hannah sa...

Läste på en annan blogg om samma problem (men med en mindre bebis) och de hade fått det att funka med Tommee Tippee: http://dolcevitablogg.blogspot.com/2009/04/blog-post.html
Kan kanske vara värt att prova.

Jenny sa...

Tyvärr har jag redan testat den :(