fredag, november 28, 2008

Julmys

Idag har vi gjort julmys här. Tagit fram adventsljusstakar och stjärnor m.m. Var även och köpte lite julblommor blír så mysigt :) Jag längtar jättemycket till julen. På söndag ska vi baka lussekatter och gå på julskyltningen.

Snart idol, chips, cola och Ellen i famnen :)

Allt går jättebra med Ellen förutom att hon har lite ont i sin mage ibland. Är oftast värre på kvällarna. Igår hade hon en riktigt jobbig kväll. Men natten mådde hon mycket bättre. Har även börjat med att bada henne varje kväll innan vi går och lägger oss för det kan göra att det sover och somnar bättre. Vi får se hur det går. Man kan ju alltid testa.

Ellen har börjat att skratta åt oss. Ser helt underbart ut. Man blir alldelles varm i kroppen. Min lilla prinsessa!

Amningen går bara bra. Ammar oftast var tredje timme men kvällarna kan det ibland bli oftare.

Ang min vikt så har jag gått ner 1kg denna veckan. Så min diet går bra :) Men nu är det helg så nu får man äta hur mycket man vill :) Väger nu 60 kg. 6 kg kvar tills jag är nöjd. Längtar tills jag får börja träna. Men men det är inte det viktigaste. Några exta kilo får man ha ett tag när man varit gravid bara inte det stannar för alltid.

Ha nu en mysig fredagkväll. Kramar till er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Theo har också börjat få ont i magen på kväll/natt. Undra hur mycket det har med kosten att göra?

Å, jag vill också julpyssla men jag förstår inte hur jag ska orka/hinna? Amningen tar hur mycket tid som helst. Ska väl förslka slänga upp ett par ljusstakar i alla fall =) Hoppas ni mår bra! Kramar

Anonym sa...

Förresten! Jag har tänkt på en sak... Om ni skulle av ngn anledning åka till Stockholm någon dag måste du höra av dig så att vi kanske kan ses? =) KRam

Jenny sa...

Hej! Ja amningen tar verkligen tid. Men det blir bättre. Vissa tider speciellt på kvällen vill Ellen äta typ HELA TIDEN men annars är det lugnt.

Jag förstår att det är svårt att hinna så kände jag oxå ibörjan men nu har jag LITE mer tid när vi kommit in i allt. Men kommer fortfarande dagar där det känns som man inte hunnit nåt förutom amma och ta hand om Ellen. Men sådana dagar är mysiga med :)

Vi måste verkligen träffas om vi har vägarna förbi Stockholm. Hoppas vi ska ditt snart nån gång. Samma gäller er om ni råkar hamna i Halmstad :) Kram på er!