onsdag, september 24, 2008

Arg, ledsen och besviken

Fick tyvärr ett tråkigt besked idag. Jag har ju sökt havandeskapspenning från och med måndag tills pysen ska komma. (ca 6veckor)

Idag ringde det från försäkringskassan efter att jag ring, mailat och jagat dem för att få ett besked. Fick beviljat halva havandeskapet men eftersom jag redan är halvsjukskriven pg av min foglossning så spelar det ingen roll eftersom jag inte får både ta havandeskap och sjukskrivning. Så då kvittar det så det fortsätter som vanligt. VARFÖR??????

Jag blir så arg och ledsen, finns folk som får pengar hur "lätt" som helst av försäkringskassan men jag kan inte få för HELA 6 veckor. Det är straffet för man sköter sig. Vet inte riktigt hur jag ska orka. Har fruktansvärt ont pg av min foglossning. Vet att jag kan heltidssjukskriva mig, det är jag nästan hundra på att läkaren gör men frågan är om försäkringskassan godkänner det. Och det får man ju inte veta på direkten så då kan man gå hemma i typ en månad och sen få avslag. Tror inte min mage fixar att gå runt att oro sig för det. Tog mer än en månad innan jag fick veta att min halvsjukskrivning var godkänd.

Så just nu vet jag varken ut eller in. Hur ska jag göra? Har 8 semesterdagar kvar så nån vecka innan kan jag vara hemma men fixar jag att jobba en månad till? Bara inte foglossningen blir värre, det har ju inte precis blivit bättre.

Det är väl tur att vi finns som kämpar och sköter oss för då kan ju de som fuska göra det. Det är ju vi som blir lidande som kämpar. Men jag vet att jag fixar det mesta. Är inte ofta jag lägger mig ner och gråter och vill ge upp. Idag har det varit en sån dag men jag har rest mig igen. Jag ska fixa detta på något sätt. Jag har ju VÄRLDENS bästa grej som jag väntar på. Du gör att jag fixar detta! Allt för Pysen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad sopigt av Försäkringskassan!! Hoppas verkligen det ordnar upp sig så du slipper gå med all oro!
Kramar Matilda

Jenny sa...

Jag hoppas det med. Men tror det löser sig. Kanske blir att jag bara behöver jobba en vecka till. Håll tummarna för mig :) Kram

StinaVeronica sa...

Gumman! Jag fattar inte Fk, men jag tycker du ska heltidssjukskriva dig. Får du inte den andra halvan av Fk så kanske ni klarar det ekonomiskt endå? Så gjorde ju jag, fick ju bara halv men var hemma endå. Jag tycker du ska vara hemma sista tiden och ta hand om dig- jag vet att det är mycket värt och ha energin sen när bebben är där :-) Då blir det ju inte så mycket sova hehe. Kramizar

Anonym sa...

Fy vad jobbigt för dig! Jag är också gravid, har bf i slutet på nov och har fruktansvärt ont i ryggen/bäcken. Har inte ens vågat tänka på hur jag ska göra om det blir värre, är så rädd att inte få beviljad sjukskrivning.

Lider med dig och håller tummarna för att de går med på heltidssjukskrivning.

/Anna