fredag, juli 04, 2008

Vecka 23

Imorgon går jag in i vecka 23, vad tiden går fort :)

Vecka 23 - 5 jul - 11 jul 2008
Kroppen: Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig genom magen. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger, kanske genom att man känner något ganska kantigt som t.ex kan vara ett skulderblad. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar väldigt mycket när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Pysen mår bara bra. H¤n sparkar och busar som bara den. På kvällarna när jag ska sova så känner jag hur h¤n åker runder som bara den där inne i magen, kan inte låta bli och skratta :)
Härom dagen tror jag att jag kände huvudet. Jag längtar efter dig. Magen växer och växer. Men har än så länge inte gått upp jättemycket, ca 5-6kg. Men det skulle jag kanske inte sagt för det kommer kan jag tänka mig :)

Jag vill shoppa bebisgrejer ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det verkar som att vi är i precis samma vceka. och så heter vi samma sak också :)

Jenny sa...

Va roligt :)Du har ingen blogg?? Kram Jenny

Anonym sa...

Nix, tyvärr ingen blogg. Hihi, vi har samma beräknad dag också. Grymt kul!

Jenny sa...

Va synd. Va roligt att vi har samma BF :) Vet ni vad det ska bli för kön?? Om inte vad tror du?? :) Kram

Anonym sa...

Ja, det ser ut som att det blir en liten kille! Såå roligt! Vet ni eller tror ni? Kram

Jenny sa...

Vi vet inte och vill att det ska bli en överraskning. Men vi tror att det blir en liten tjej :) Men vi får se... Kram

Anonym sa...

Åh, hoppas det blir en liten tjeja då! :)

Har faktsikt en blogg nu: pinkyspiongoespregnant.blogspot

Så kul att vi är precis i samma! Har du msn?

Kram