fredag, mars 26, 2010

Våren är här...

Vilket väder, jag blir lycklig hela jag!

Var längesen jag uppdaterade men har inte hunnit. Ellens inskolning går jättebra. Tyvärr var Ellen sjuk i tisdag och onsdags så blev ingen inskolning då men vi har 3 dagar extra nästa vecka eftersom jag inte börjar förens på torsdag att jobba 75%. Så det är skönt att vi har de extra dagarna. Igår var Ellen där med Andreas och han lämnade henne en liten stund och det hade gått bra. Hon var ledsen i början men sen gick de över och sen hade Andreas varit med och ätit med henne.

Idag så var jag med i ca 30 minuter och sen gick vi ut i det fina vädret och så sa jag Hejdå och gick och satte mig i personalrummet. Och hon blev väldigt ledsen precis när jag gick men sen hade det gått JÄTTEBRA. Kunde tjuvkika lite genom personalfönstret och det gick verkligen bra. Tror Ellen har hittat sin favoritfröken, Jeanette :) Sen så bestämde vi att jag satt kvar och Ellen fick äta själv där eftersom det gick så bra. Och det gick kanon. De byte även blöja. Vi har gjort en liten bok där vi satt in bilder på tex mig, Andreas, Enzo och lite av hennes favoritsaker så den hade hon visat och pekat på Enzo för fröknarna (alla barn har en sådan bok).

Sen kom jag när det ätit, först blev hon lite förvånad men sen glad men hon ville bara fortsätta leka så det måste ju vara ett gott tecken :) Känns så skönt. Nästa vecka gör vi samma på måndag som idag förutom att jag går nog hem eftersom de är så nära. Och sen på tisdag ska hon både äta och sova där själv. Håll tummarna att allt går bra. Men detta börjar kännas bra!

Men nu tar vi helg och nu ska vi umgås hela familjen och njuta av varandra. Min älskade lilla familj. Ni är allt för mig.
Hoppas ni har en mysig fredag med en massa fredagsmys!

Ellen coola converse :)

Inga kommentarer: