tisdag, mars 16, 2010

Första dagen på inskolningen...

Första tanken när jag kom in i lokalerna var att jag fick en jätteklump i magen och tänkte ska jag lämna Ellen här hela dagarna, NEEEEJ jag vill inte detta....

Men efter en stund försvann den känslan och det kändes bättre. Känns fortfarande väldigt konstigt att vi ska lämna henne där så jag behöver nog denna inskolningen lika mycket som Ellen om inte mer :)

Men det gick jättebra. Ellen vara lite resaverad som hon oftast är i början men efter ett tag tog hon för sig och började leka med leksakerna och kollade stort på de lite större barnen :)

Personalen verkar vara jättegulliga. Det är kommer gå bra. (lite pep åt sig själv :)

Vi fick lite papper som vi ska fylla i och sen ska vi göra en liten Ellen bok där det ska vara bilder på familjen och de som betyder mkt för Ellen. Som hon kan kolla på när hon blir ledsen och saknar mamma och pappa.

De var så gulligt när vi kom ditt igår hade Ellen fått sitt eget fack/hängare och på tavlan stod det Välkommen Ellen o Ludvig (en annan pojk som oxå skolas in samtidigt)

Idag ska Andreas och Ellen gå ditt och jag ska jobba.

På tal om något annat så fick Ellen ett jättefint dockhus av sin morfar och hans fru Inga och måste säga att hon äskar det. Hon leker och leker med det. Ska ta en bild på det sen så ni får se. Det är jättefin!

Nu ska vi göra lite frukost här. Hoppas ni får en bra tidag!

Inga kommentarer: