onsdag, mars 11, 2009

Snart Helg...

Jag längtar till helgen. På fredag åker vi till Calle och Agneta i Blomstermåla (Andreas föräldrar). Ska bli kul att komma iväg lite. Speciellt att bli bortskämda med god mat och få lite hjälp med Ellen. På fredag fyller Calle år så helgen ska vi fira honom och sen ska vi även åka in till kalmar och kolla lite. Även en runda till Ikea för att köpa barnstol till Ellen.

Och självklart finalen i Melodifestivalen på kvällen :)

Idag har vi varit och fikat med Linda, Loke, Cecilia och Hugo. Alltid lika trevligt att träffa er! Hoppas det blir öppna förskola eller att vi ses nästa vecka. Vi pratade om att gå på öppna förskolan. Tror det hade varit riktigt kul för barnen.

Angående min vikt :) Så väger jag faktiskt mindre än vad jag vägde när jag blev gravid. Men då vägde jag lite mer än vad jag egentligen ska/vill. Men nu börjar jag närma mig det jag vill väga. Skulle inte vara fel att gå ner ca 2kg till. Och att mina höfter dra tillbaka sig. Men den har minskat jättemycket redan så det kommer nog snart. Och allt detta utan träning :) Bara en massa cola drikande, hihi. Men ska jag får ordning på magen så måste jag börja träna. Så ska fortsätta med simningen när Ellen tar flaskan eller annan mat. Men jag ska verkligen tacka amningen. Den har verkligen hjälpt mig. Nu blev det mycket om min vikt. Men men... Sånt måste man prata om ibland med. Även om det viktigaste är att man trivs med sig själv inte vad det står på vågen. De får man inte glömma!

Tror jag snart ska göra Ellen sällskap och sova. Har ont i huvudet :(

Ikväll har kvällsrutinerna varit mycket bättre. Hon sommande 20.20 idag. Min duktiga prinsessa. Imorgon ska hon ta sina andra vaccinationer. Stackars liten!

Godnatt på er alla!

Sån här känner jag mig just nu :)

Inga kommentarer: