fredag, januari 09, 2009

Vaccinerad

Igår fick Ellen sina två första vaccinationer. Stackars liten. Gick bra men hon blev jätteledsen men efter ett tag i mammas famn och en massa prat från mamma och pappa så blev hon lugn. Verkar som hon mår bra efter dem. Ingen feber igår och tyckte inte hon verkade ledsen eller nåt sånt. Det ända var att hon var väldigt trött igår kväll...

Hon är så duktig våran lilla prinsessa!

Hinner tyvärr inte skriva så ofta längre. Dagarna går i värdens fart. Innan har det ju varit jul och nu när vardagen är tillbaka så har vi fullt upp med allt från träffa kompisar, BVC, föräldrarträffar, massa och massa bus och massa mys :) Och så går vi långa promenader med Enzo. Men nu när Ellen ligger i vagnen och sover efter en runda så får jag passa på.

Ikväll blir det nog en lugn kväll med pizza och godsaker, det är ju helg :)


VÄRLDENS SÖTASTE TJEJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken frisyr donnan börjar få! T är fortfarande ganska skallig, har mkt hår runtom som en krans =)

Hur får du henne att sova kvar i vagnen när ni kommer in? Jag måste alltid klä av T ytterkläderna när vi kommer in, annars blir han helt genomsvettig. Så fort jag börjar pilla på honom vaknar han. Tips? Hoppas ni mår bra annars!? Stor kram

Jenny sa...

Hej Linda. Ja hon har sån frilla :) Håret bara växer och växer, hon har fått mitt hår som växer som ogräs :)

Hon älskar att sova i vagnen. När vi kommer in så tar jag av filtarna och sånt och knäpper upp overollen och tar bort mössa försiktigt. Ibland tar jag även ur armarna. OFTAST vaknar hon inte men det händer. Ibland somnar hon på direkten igen. Har inget direkt tips men försök att ta av honom försiktigt men det gör du nog redan. Ellen blir ibland varm ändå men jag går och kolla henne typ HELA tiden så om hon blir för varm tar jag upp henne.

Hur e det med dig?? Går det bra med Theo?? Du måste vissa mer bilder :) Jag vill se... ;) Massor av kramar