måndag, januari 19, 2009

Träningsvärk

Jag har träningsvärt...

Igår var jag och simmade, första träningen efter Ellen kom. Var lite nervös att lämna Ellen eftersom hon inte tar flaska ännu. Men jag matade henne ordentligt innan jag åkte och så gick Andreas ut och gick med henne och Enzo så när jag kom tillbaka sov hon fortfarande i vagnen :) Så hon hade inte märkt att mamma varit borta ;)

Nu ska jag försöka simma 1 gång i veckan. Hoppas vi kan få till det så jag kan göra det.

Idag har jag och Ellen en lugn dag. Ellen har badat och så har vi busat en massa. I eftermiddag ska vi gå en långpromenad i skogen. Skönt att ha en lugn dag!

Ellen tränar hon oxå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

va härligt för dig att få fara å träna lite, simma är ju riktigt bra för kroppen. Önskar bara jag va "bra" på att simma ;) Får väl träna upp mig antar ja så man kan hoppa i plurret nån gång. Annars funkar ju alltid hundsim, visst? :P Alltså hon är ju så underbart söt eran Ellen, hennes hår är ju såå mysigt ! Hoppas allt går bra för er, önskar bara min mage sätter igång snart, bara vänta antar ja ! För ut ska lill*n:) Sköt om er ! Kram / SarahÅh

Linda sa...

GUD VAD SKÖNT! Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga det, men oj vad skönt det vore att komma iväg för sig själv en stund. Simning är ju otroligt avslappnande dessutom! Jag har tyvärr inte den ron ännu. T vill inte heller ta flaska (vi tränar!) och han vill äta så ofta att jag aldrig skulle hinna fram och tillbaka.

Det är faktiskt lite jobbigt just nu, T är väldigt kinkig/kräsen. Han vill inte åka vagn, sjal, eller sele. Och absolut inte ligga på mage (som duktiga E gör). Vet inte riktigt om man ska öva så att han vänjer sig eller om man ska acceptera att han är i en period då han bara vill ligga i min famn? Ska ta ett snack med bvc nästa gång...

Ta hand om dig vännen!

ps. T pussar tillbaka till E =) ds

Jenny sa...

SarahÅh:
Det var verkligen jätteskönt att röra lite på sig, det behövdes :) Hundsim funkar alltid ;) Jag är inte så bra på att simma jag heller men det funkar. Du får följa med mig och simma sen när den lilla har kommit :) Tack... man blir så stolt när nån säger att hon är söt :)

Jag håller alla tummar och tår att det ska sätta igång snart. Du får springa i trappor, dricka hallonte och allt som alla säger man ska göra. Men h¤n kommer nog när den vill ändå ;) Ta hand om dig! Kramar


LINDA:
Ja det var verkligen jätteskönt. Speciellt som du säger att komma iväg en stund för sig själv. Även om man inte vill lämna den lilla så behöver man faktiskt det. Om man kan så klart.

Och det med ron det kommer. Theo är ju drygt 1månad yngre än Ellen och detta var första gången jag kunnat lämna henne förutom att åka och handla en snabbis. Hon var oxå sån så hon skulle äta JÄTTEOFTA. Mellan 1h till 4h kunde det var så jag vågade aldrig åka iväg längre. Men nu brukar det funkar mellan 3-4h. Skulle så gärna hon tog flaska bara så man inte behöver stressa hem. Men men det kommer väl.

Jobbigt att han är ledsen och så. Men det är nog bara en period. Det där med ligga på mage HATADE verkligen Ellen innan. Hon blev jätteledsen men nu har vi börjat hjälpa henne genom att dra in henne armbågar under henne så tycker hon det är mycket bättre. Även lagt henne på våra ben på magen mot knäna så har hon tränat nacken det tycker hon är jätteroligt. Eller om du har en amningskudde så lägg honom på den.. Oj va långt det blev... Hoppas du förstår vad jag menar :)

Ta hand om dig och din familj!

Stor kram