måndag, oktober 13, 2008

ELLEN 081004


Den 4 oktober kom världens bästa tjej till världen i akut kejsasnitt pg av att jag hade drabbats av havandeskapsförgiftning. Så i ill fart var hon här. Vår lilltjej vill komma lite tidigare men det gör inget vi är lika lyckliga för det. Även om tiden har varit väldigt jobbig pg av att jag har varit jättesjuk och kunde inte finnas för Ellen de första dagarna eftersom jag själv låg på intensivvården. (berättar mer nån annan dag)

Nu har vi äntligen kommit hem efter 9 dagar på sjukhuset. Vi är hemma på hemvård eftersom Ellen måste ha lite hjälp med matning med sondning. Men amningen gör framsteg så vi håller tummarna att vi snart slipper sonden.

Ellen vägde 2620kg och var 46cm lång när hon föddes.

Världens finaste tjej :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Hur är det med dej och lilltjejen? Gud vad fin hon är! Läste att du legat på intensiven.. Hoppas allt är okej med dej nu. Ha det så bra och ta hand om er! Kramar

Anonym sa...

SHIT VAD HAR HÄNT??? Vad chockad jag blev när jag kom in på din blogg. SUPERGRATTIS vad underbart fin hon är!!! Du som precis sa att du trodde hon skulle komma tidigare, vilken magkänsla, nu blir jag nervös att du har rätt i att min kommer tidigare också, min kille som åker till Paris imorn... Hoppas att ni kryar på er väl och att ni har det bra, ni finns i mina tankar. Uppdatera mer sen när du orkar! Stor kram!!!

Jenny sa...

WOW!! Du fick en söt och fin liten tjej!!! GRATTIS!!! Blev helt chockad när jag klev in här men anade att nåt var på g eftersom du inte uppdaterat på länge. Men gud vad roligt! Grattis igen och stor kram!

StinaVeronica sa...

Gud vad lik hon e dig jenny :-) Fiina fina tjejen! Massa kramar

Jenny sa...

Matilda: Hej, det är bara bra med hos. Nu kämpar vi för fullt för att få igång amningen. Jag mår MYCKET bättre. Men det har varit riktigt tufft. Men värt varenda minut för att få världens underbaraste tjej :) Kramar

Linda: Ja här händer det grejer :) Allting gick ju väldigt fort. Ska skriva i bloggen och berätta sen. Hoppas din bebis kommer snart med. Och TACK föresten :) Kramar

Pinky: TACK :) Förstår att du blev chockade det blev vi med, hihi. Hur går det för dig?? Hur känns det?? Kramar

Stina: Ja alla säger att hon är lik mig :) Hon är helt underbar. Hoppas vi ses snart. Ellen måste ju få träffa Max :) Kramar

Jenny sa...

Jo, för oss går det bara bra. Inte en endaste foglossning eller förvärk dock. Känner absolut ingenting och undrar ibland om jag ens är gravid :P Han blir nog inte tidig den här utan verkar trivas rätt bra där inne... Så avundsjuk på er som fått se er lilla plutt!! Längtar också till den dan! Lycka till nu! KRAM

Anonym sa...

Jag har blivit moster till en jätte söt liten tjej ser jag ;) Grattis så jätte mkt syrran! :D får träffas snart när du orkar :) Kramar

Anonym sa...

Grattis:) fin liten sak ni fick:D

maila mig på

kristina.wedin@gmail.com

så kan du få min nya blogg adress

kram
Tina

Jenny sa...

Tina: Tusen tack :) Visst är hon fin.. Jag mailar dig! Kram Jenny