torsdag, februari 11, 2010

Städning

Funderar på en sak...

Jag tycker det är grymt jobbigt det är med att det blir så smutsigt. Att det är rörigt är ingen fara det har jag fått vänja mig vid när jag fick barn men att det är smutsigt det hatar jag. Jag vill ha rent och fint omkring mig. Men ibland känns det som jag kan städa och städa men det är lika smutsigt ändå. Varför?? Städar jag fel?? Har jag fel redskap??

Jag vet att vi har hund och att han smutsar ner men han fäller INGET så jag kan ju inte skylla på det. Sen att få till det där med städningen. Antingen ska man göra det när jag och Ellen är hemma och det går så där för efter ett tag tycker hon att det är tråkigt. Hinner typ snabb dammsuga men inte mer. Sen att göra det på kvällarna när Andreas kommit hem är inte så kul då är man så trött. Så när vi ska städa ordentligt blir det att göra det på helgerna och det är inte kul det heller för då vill man umgås hela familjen. Men man måste ju städa...

Sen är det ju helt underbart när det är gjort. Även om det typ tio minuter senare känns smutsigt :)

Hur gör ni när ni städar? Tillsammans? vardagar? Kvällar? Vem gör vad? Vad städar ni när ni städar? m.m Ni kan väl berätta om ni orkar så kanske man får några tips :)

Ett ganska tråkigt inlägg men får bli så ibland :) Hoppas ni har en trevlig kväll. Jag har en renlägenhet när det gäller dammsugning iallafall för det har jag gjort ikväll när Andreas badade Ellen. Hade hellre badat Ellen men så är det ibland!

GODKVÄLL!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag och Nils brukar dela upp det lite grann, jag tar badrummet, dammtorkning och dammsugning och han får torka golven :) tre gånger i veckan. Och hundar drar in mer smått smuts än vad man tror, jag vet.

Jag vet vad du kan testa att göra med Ellen under tiden du städar, försök att hitta nåt litet "lekstäd set " till henne så när mamma städar kan hon göra det också. Då blir det lite lek samtidigt som du städar och hon kanske inte blir uttråkad så fort. Det var bara en ide´.

Good luck emd städningen ;)
Kramar

Lovisa sa...

Hej! Jag och min sambo städar alltid tillsammans varje helg. Då delar vi upp det så att jag dammar och han går efter med dammsugaren. :) Sen tar en av oss toaletten och den andra torkar golven. Det går snabbt som bara den. :) Men är kanske inte lika enkelt om man har en liten med också..
Hon är jättesöt eran dotter!
Hade bra! /Lovisa

Jenny sa...

Matilda: Ellen fick faktiskt en borste och lite städ grejer av mamma i julklappa som hon har när vi städar, så gulligt :) Kramar

Lovisa: Jag och A gjorde oxå så innan Ellen kom men nu blir det en som städar och en tar henne om vi gör det på helgen. Jag känner igen det där med att jag dammade och han gick med dammsugaren efter :) Ha det bra du med!