lördag, april 16, 2011

Stora tjejen...

Som bara blir äldre och äldre för varje dag som går!

Det har hänt så mycket med den lilla damen :)

Hon pratar, pratar och pratat. Varje dag kommer nya ord. Det är så häftigt att få se hennes utveckling. Hon pussas och kramas och säger ofta att hon " saknat dej och jag äskar dej" till oss. Jag blir varm i HELA kroppen av denna lilla tjej som är MIN dotter :)

Hon är en riktig bergsklättrare som klättrar och hittar på bus över allt. En mamma som har hjärtat i halsgropen många gånger om dagen...

Hon är VÄLDIGT bestämt. Tex jag får aldrig bestämma vad hon ska ha på sig. Hon bestämmer :) och hon kan byta kläder flera gånger om dagen ;)

Hon kan rita/måla fint för hennes ålder. Hon kan färger, frukter m.m

Hon har börjat testa oss. Speciellt mamma. Andreas var iväg och handlade i ca 30 min då hann hon och testa tre saker hon ABSOLUT inte får. Flera gånger om...

Känns som hon fattar ALLT vi säger till henne :)

Mammas älskade tjej som är bäst! Älskar dig över allt annat!

Fråga man Ellen vad har mamma i magen? En "bääbis" så lyfter hon tröjan och klappar magen sen i bland säger hon "ficka" som är flicka :)

Tiden går så fort....



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Maria sa...

Det är verkligen underbart med barn. Jag kan lova dig att hon blir "jättestor" när lillebror/lillasyster kommer. Kram

Sandra sa...

Hej Jenny!
Vet inte om du kommer ihåg mej. Vi följdes åt på Familjeliv efter en lite jobbig tid och jag fick en liten kille i maj samma år som dej. Grattis till det lilla pyret i magen! Vi ska också ha en till nu i oktober. :-)
Kram Sandra

Jenny sa...

Maria: jag kan tänka mig att det blir så :)

Sandra: självklart kommer jag ihåg dig :) roligt att höra från dig och tack och grattis själv till den lilla i magen :) såg i din blogg att ni bor i USA :) va häftigt. Hur länge har ni varit där? Ska ni stanna länge? Andreas syster och familj bor i USA och grymt härligt land :) kramar

Emmy sa...

Fin du e vännen!Önskar jag fick följa dig och magen...Saknar att jobba med dig!
Och du har gjort en jättefin "ny" blogg.Kram