söndag, oktober 31, 2010

ELLEN

Min älskade dotter har hunnit bli hela 2år. Tiden går så fort. Kan inte riktigt fatta att hon är hela två år. Har hänt så mycket. Hon har verkligen blivit en "stor" liten tjej som pratar och pratar. Varje dag kommer det nya ord från den lilla munnen. Och hon förstår verkligen nästan allt man säger till henne. När man umgås med henne är det verkligen att umgås och att ha sällskap som man pratar och busa med.

Hon är en VÄLDIGT bestämd tjej. (bra det ska man vara) En sak som man ser markant att hon har utvecklats är att hon kan leka själv i en bra stund. Hon sitter tex i sitt tält och fikar med sitt Hello Kitty porslin. Då hör man att hon sitter och prata och pysslar. Det är så mysigt :) Man kan höra henne säga den är mamma och den är pappas och den är min :) Och så verkligen ÄLSKAR hon Enzo som även kallad DEN :)

Finns så mycket som händer och som hon har utvecklas, vet inte riktigt vad jag ska börja.

En sak som verkligen har förändras är att hon har alltid gillat sitt dagis och det har gått jättebra men nu älskar hon det. Hon har det så bra och när man hämtar henne så vill hon gärna berätta om ALLA roliga saker det har gjort.

Har varit en bra stund då det bara varit PIPPI som gällde. Vet inte hur många gånger vi kollat på PIPPI men nu är det Tingeling som gäller :)

Hästar är JÄTTEROLIGA och hon vill RIA varje gång man prata om dem. Idag var vi på ridhuset och hon fick åka häst och vagn och så var det en liten hopptävling. Ellen satt på läktaren med stora ögon och kollade på de "stora" tjejerna. En tjej hade jättefina stövlar tyckte Ellen :) Känns som hon kommer bli en riktig hästtjej :)

Hon går på gympa en gång i veckan som är JÄTTEROLIGT! Hon har blivit en liten tjej som hoppar och busar.

En sak som vi kan göra i timmar är att läsa böcker. Hon älskar att läsa böcker.

Ellen du gör mig till världens lyckligaste. Att jag får vara din mamma är helt UNDERBART ♥

Känslan när du springer mot mig och ger mig en bamse kram och en puss på munnen går inte att beskriva. Jag älskar dig oändligt mycket!

Inga kommentarer: