torsdag, augusti 23, 2007

Hemma igen...

Nu var man hemma igen efter 3 nätter i Barcelona. Kan inte vara lyckligare. Förlovade mig med världens bästa kille :) Har varit helt underbara dagar.

Lite kort om vistelsen:

Söndag: Flyg, buss, hotell och sova :)

Måndag: Gick upp tidigt, åt frukost på hotellet. Satt och tittade ut på La Rambla eftersom hotellet låg mitt på La Rambla. FÖRLOVADE OSS :)
Åkte med turist bussen (en sån som finns i New York, dubbel däckare som är utan tak upp till, där satt vi :) Var och kollade på Olympiska arenan från 1992. Sen fortsatte rundan till massa olika finna byggnader (tex. Sargarda Famillia) och annat roligt. Sen åkte vi ner till stan och gick en runda och så blev det lunch på en restaurang där vi åt nåt gott med ris, räkor, bläckfisk.
Sen åkte vi med nästa buss som gick till Barcelonas fotbolls arena. Vi gick rundvandring inne på arenan. Fick till och med gå in i omklädningsrummet :)
Sen gick vi hela vägen där i från till stan som är ca 5km, pust :) Det blev in i massa olika butiken på vägen. På kvällen blev det mat på hotellet. Sen upp på hotellet. Vi var väldigt trötta efter en lång och mysig dag. Världens bästa dag :)

Tisdag: Andreas födelsedag. Massa pussar och kramar. Sen frukost på hotellet. Sen shopping på La Ramblas och ovanför där jag köpte ett par skor på Topshop. Lunch på en Italinsk restaurang. Gick sen ner mot vattnet där vi gick på ett akvarium-grymt coola fiskar :) Sen tog vi bussen för att åka till en stor park där det fanns ett ZOO som vi egentligen inte skulle gå in på men vi kunde inte låta blir. Grymt häftiga djut.
Sen gick vi mot stan, lite shopping och sen hittade vi en jättemysig restaurang där jag åt Natcho och Andreas Tapas, jättegott!!
Sen blev det lite mer shopping på vägen hem. Denna dagen kom vi hem lite tidigare. Vi var trötta i fötterna så kvällen slutade med ett varmt bad.

Onsdag: Vaknade jättetidigt. Åt frukost. Gick i affäret och åt lunch till klockan 14 när vi tog bussen till flygplasen.

En helt perfekt semester i Barcelona.

Finns små saker som vi gjort mellan vissa saker men detta är på det stora hela iallfall. Tagit massa fina bilder. Ska lägga upp dem sen.

Måste bara säga att vi saknar Enzo jättemycket, känns väldigt tomt utan honom. Han kommer på lördag med Andreas föräldrar. Vi längtar...

Nu ska jag hoppa i sängen. Godnatt!!!